Usein Kysytyt Kysymykset

’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää kysymyksiä ja vastauksia tavallisimpiin kyselyihin liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevasta kategoriasta siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseen ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin

Suosituimmat kysymykset

  • Tuleeko kuljettajan sisältyä matkustajamäärään?

    Kyllä. 'Matkustajat' viittaa kaikkiin niihin, jotka matkustavat lautalla, eikä vain ajoneuvossa oleviin lisämatkustajiin.

  • Mistä tiedän, pitääkö minun matkustaa rahtiajoneuvona vai ei?

    Tämä vaihtelee laivayhtiöittäin. Pääsääntöisesti kuitenkin ajoneuvojen, jotka kuljettavat kauppatavaraa ja jotka on suunniteltu kauppatavaran kuljettamiseen, pitäisi matkustaa rahtina. Jos olet epävarma niin ota meihin yhteyttä.

  • Miten voin maksaa varaukseni?

    Kaikki liput on maksettava kokonaisuudessaan varauksen yhteydessä. Hyväksymme kaikki yleisimmät maksukortit, joitakin paikallisia maksutapoja ja PayPalin. Emme yleensä salli tilisiirron käyttöä maksuvälineenä, mutta se voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti.

  • Miksi ei ole olemassa lähtöjä, kun haluan matkustaa?

    Tämä tarkoittaa joko sitä, että aikatauluja ei ole vielä luovutettu myyntiin, lautta ei kulje kyseisenä päivänä tai lautta on täynnä. Jos olet epävarma niin ota meihin yhteyttä.

  • Miksi en saa hintaa tai voi maksaa paikallisella valuutalla?

    Näytämme hinnat paikallisessa valuutassa jos mahdollista, lippujen maksut me kuitenkin perimme valuutalla, jolla lipun toimittaja meitä veloittaa. Kustannusarvioprosessin aikana todetaan jos valuuttamuunninta on käytetty ja jos näin on, näytetään sinulta veloitettava määrä ja valuutta.

  • Voinko muuttaa lauttavaraustani?

    Kyllä, jos lippusi sallii sinun tehdä muutoksia varaukseesi. Lisätietoja saat kirjautumalla sisään sivulla Oma tili, tai vaihtoehtoisesti voit ottaa meihin yhteyttä.

  • Voinko ottaa lemmikin tai opaskoiran lautalle kanssani?

    Useimmat lauttayhtiöt sallivat lemmikkieläinten kuljettamisen, yleensä pientä maksua vastaan. Ylityksen pituus ja tyyppi ratkaisee pysyykö lemmikkisi ajoneuvossa vai viettääkö se ylityksen lemmikeille omistetulla alueella. Jos lemmikkieläimen sisällyttäminen Internetissä tehtyyn varaukseen on mahdollista, ilmoitamme missä lemmikkisi viettää ylityksen. Jos olet epävarma niin ota meihin yhteyttä. Olet vastuussa siitä, että noudatat tarpeellisia määräyksiä ja täytät kunkin maan tai alueen vaatimukset, johon olet matkustamassa.

  • Milloin minun tulee olla lähtöselvityksessä?

    Tämä vaihtelee lauttareitistä toiseen. Viimeisin lähtöselvitysaika näytetään varausta tehdessä ja se näkyy myös varausvahvistuksessasi. Jos matkustat lemmikkieläimen kanssa tai tarvitset apua satamassa, suosittelemme, että varaat lähtöselvitykseen runsaasti aikaa.

  • Tarvitsenko passia?

    Kun matkustat kotimaisella palvelulla ja maassa, jossa passi on myönnetty, voimassaoleva henkilökortti on riittävä. Matkustaessa kansainvälisessä liikenteessä tai jos et matkusta maassa, jossa passi on myönnetty, tarvitset mukaasi passin.

  • Mistä löydän ehdot ja edellytykset?