Barcelona satamaan Palma lautta

Espanja ja Mallorca yhdistyvät reitillä Barcelona Palma, jota liikennöi tällä hetkellä 2 laivayhtiötä. Balearia reitti kulkee jopa 7 kertaa viikossa ja matkan kesto on noin 7 tuntia 30 minuuttia samalla kun Trasmediterranea reitti kulkee jopa 11 kertaa viikossa ja matka kestää nopeimmillaan 7 h 30 min.

Tämä tarkoittaa yhteensä 18 ylitystä viikko reitillä Barcelona Palma kohteiden Espanja ja Mallorca välillä. Vertaa nyt löytääksesi parhaan hinnan haluamallesi matkustusajankohdalle.

Reitti- ja satamatiedot

Barcelona satamaan Palma lauttavaihtoehdot

Saadaksesi lisätietoa vieraile Espanja - Mallorca lautat sivullamme.

Barcelona - Palma lauttaoperaattorit

• Balearia
    • 7 lähtöä viikoittain 7 h 30 min
    • Etsi hinta
  • Trasmediterranea
    • 11 lähtöä viikoittain 7 h 30 min

Keskimääräiset Barcelona Palma hinnat

Nämä hinnat näyttävät keskimääräisen summan, minkä asiakkaamme ovat maksaneet yhdensuuntaisesta matkasta. Suosituin varaus reitillä Barcelona Palma on auto ja 2 matkustajaa.

Barcelona Palma lautta arvostelut

• "Yölautta Barcelona - Palma"

Otimme yölautan Barcelonasta Palmaan. Koska matka on lyhyt (laiva lähtee klo 23:00 ja saapuu klo 07:00) emme varanneet hyttiä vaan lentokonetyyppiset lepotuolit. Tämä oli virhe. Istuimet olivat ahtaita ja ne sijaitsevat pienehkössä huoneessa jättäen vain pienen jalkatilan. Ne ovat suurta näyttöä vastapäätä, valot olivat päällä ja meluisa elokuva pauhasi 01.30 asti, tehden nukkumisesta mahdotonta. Elokuvan lopussa osa piirtoheittimen kirkkaista valoista sammutettiin, mutta osa jäi päälle. Lähivessassamme oli vain lämmintä ilmaa puhaltava kuivaaja, enkä voinut kuivata naamaani parranajon jälkeen. Barcelonan lauttaterminaalissa oli mahdotonta erottaa englannin kielellä kuulutetut ilmoitukset. Kovaäänijärjestelmän äänenlaatu on huono. Terminaalin ja laivan välisen bussin lastaus alkoi hyvissä ajoin ilman tiedotusta. Kun huomasimme sen, ryntäsimme bussiin johon ehdimme vain juuri ja juuri.

'David' matkusti Barcelona Palma operaattorilla Balearia aluksella Visemar One

• "odotin enemmän"

Mitä nopeille lautoille tapahtui? Olimme yllättyneitä ettemme löytäneet yhtäkään. Lähtöselvitys Barcelonassa ei ollut hyvä. Meillä oli ongelmia löytää se ja lähtöselvityksen nainen ei ollut ollenkaan auttavainen. Odotimme lautan tarjoavan enemmän. Olimme varanneet istuimet ja vieressämme oli suuri, äänekäs ryhmä, mikä teki nukkumisesta vaikeaa. Paluumatkalla varatut tuolit olivat täynnä eikä meille ollut tilaa. Kaiken huomioon ottaen...lentäisin ensi kerralla...lautta oli puhdas ja OK, mutta odotin enemmän tilaa, ravintoloita, palveluja.

'Anonyymi' matkusti Barcelona Palma operaattorilla Balearia aluksella Visemar One

Lue lisää Näytä vähemmän
  • "Barcelona - Palma lautta"

Meillä oli menopaluumatka. Yölautta Barcelonasta oli erinomainen sillä meillä oli hytti joka oli siisti ja täysin hyväksyttävä. Henkilökunta oli auttavainen. Vaikka pääsimme laivalle nopeasti, istuimme autossamme tuskastuttavat 50 minuuttia ennen kuin pääsimme ajamaan sieltä pois. Paluumatka Palmasta oli ok. Tuntuu naurettavalta että ravintolan aukioloajat ovat niin rajoitetut, etenkin kun laivalla ei ole paljon muuta tekemistä. Poistumisessa oli jälleen viivästystä. Lautta on melko kaupallinen operaatio, automatkustajien ollessa sivutuote, mutta jos haluat auton Mallorkalle tai et halua lentää, se on kohtuulilnen vaihtoehto.

'Nick' matkusti Barcelona Palma operaattorilla Balearia aluksella Visemar One

Lue lisää Näytä vähemmän
  • "Lautta Barcelonasta Palmaan Bealearian Visemar Onella 1.5."

Tämä yön yli kestävä lauttamatka oli todella epämukava. Valitsimme kallistuvat istuimet koska hytit olivat niin kalliita. Tämä toimii hyvin Englannin Kanaalilla. Laivalla oli vain yksi alue istuimille. Istuimet olivat OK, mutta ällistykseksemme miehistön jäsen saapui tälle hiljaiselle alueelle keskiyöllä ja avasi television ja pisti äänet täysille. Se pysyi siinä tilassa koko yön, kolmen ihmisen katsellessa sitä ja kaikkien muiden yrittäessä nukkua. Luovutin lopulta ja menin alas baariin ja ruokailutiloihin. Siellä ihmiset olivat levittäytyneet nukkumaan penkeille ympäri huoneita. Kello oli 02:00 eikä kukaan katsonut TV:tä täysillä äänillä. Mikä miehistöä vaivasi? Miksi avata TV keskiyön jälkeen? Onko se Balearian ohje jotta ihmiset maksaisivat ylihinnoitelluista hyteistä? Tämä oli tarpeettoman aggressiivinen toimi. Huomioi myös että ruoka oli todella pahaa.

'Jack' matkusti Barcelona Palma operaattorilla Balearia aluksella Visemar One

Barcelona opas

Barcelonan kaunis kaupunki on Katalonian itsehallintoalueen pääkaupunki Espanjassa. Se on Espanjan toiseksi suurin kaupunki Madridin jälkeen. Kaupunki sijaitsee Espanjan rannikolla River Llobregatin and River Besosin suilla, ja sitä ympäröi lännessä Serra de Collserolan vuoririvistöt. Barcelona on yksi maailman johtavista turismin, talouden, messujen ja kulttuurin keskuksista, ja sen vaikutus kauppaan, koulutukseen, viihteeseen, mediaan, muotiin, tieteeseen ja taiteisiin vaikuttavat kaikki osaltaan siihen, että sitä pidetään yhtenä maailman suurena maailmanlaajuisena kaupunkina. Kaupungin päänähtävyyksiin kuuluu Barri Gotic (Katalaniaksi 'Goottinen kaupunginosa’), missä monet rakennuksista ovat peräisin keskiajalta, osa jopa roomalaisten ajoilta. Kaikkein tunnetuin rakennus on luultavasti majesteettinen, vielä keskeneräinen kirkko Sagrada Família, jota aloitettiin kunnostamaan vuonna 1882 ja jota edelleen rajoitetaan yksityisillä lahjoituksilla.
Barcelonan satamassa on kolme terminaalia lauttaliikenteelle ja lähimerenkululle. Barcelona on tärkeä lauttasatama lautoille Mallorkaan, Genoaan, Ibizalle ja Marokkoon (Tangier Med). Satama isännöi myös monia risteilyaluksia kuten Aidaa, RoyalCaribbeania ja MSC:tä jotka liikennöivät Välimerellä. Lauttojen ja risteilyalusten laiturit ovat lähellä keskustaa, satama on Las Ramblaksen päädyssä.

Palma opas

Palma on Mallorcan pääkaupunki, ja siellä on enemmän historiallisia nähtävyyksiä kuin muissa Baleaarien kaupungeisssa. Palman asukasluku on noin 300 000, ja monet historian tärkeät johtajat ovat jättäneet jälkensä kaupunkiin mahtavilla ja vaikuttavilla rakennuksilla, kuten ihanan yksityiskohtaisella Le Seun katedraalilla. Mielenkiintoisia kapeita, puhtaita katuja ja hiljaisia pihoja on sataman edessä, sekä monia kunnostettuja historiallisia rakennuksia, ja on aina nautinnollista kävellä ympäri rauhallisesti ympäri kaupunkia. Puiden reunustama Passeig d'es Born on laaja avenue ja on kaupungin pääkadulla. Tämä on yksi kauneimmista Palman osista ja Passeig d'es Born muodostaa akselin, jossa on monia kauppoja, ravintoloita, kahviloita ja baareja. Monumentaalinen Mallorcan muuri rakennettiin keskiaikaiseb muurin paikalle jotta vahva puolustus voisi suojella saareta hyökkääjiltä. Palman vaikuttavaan muuriin kuuluu suosittu kävelytie, josta on näkymät katedraalille ja vanhaan kaupunkiin jotka ovat tutustumisen arvoisia.

Satamasta lähtee lauttoja Ibizaan, Mahoniin, Barcelonaan, Valenciaan ja Deniaan.