Dublin satamaan Liverpool lautta

Irlanti ja Englanti yhdistyvät reitillä Dublin Liverpool. Tällä hetkellä väliä liikennöi vain yksi lauttayhtiö: P&O Irish Sea. Reittiä kuljetaan jopa 17 kertaa viikko ja matka-aika on nopeimmillaan 7 tuntia 59 minuuttia.

Dublin Liverpool matka-ajat ja lähtöjen määrä saattava vaihdella sesongin mukaan, joten ajantasaisinta tietoa saadaksesi suosittelemme tekemään hintahaun.

Dublin satamaan Liverpool lauttavaihtoehdot

Saadaksesi lisätietoa vieraile Irlanti - Englanti lautat sivullamme.

Dublin - Liverpool lauttaoperaattorit

• P&O Irish Sea
    • 17 lähtöä viikoittain 7 h 59 min
    • Etsi hinta

Keskimääräiset Dublin Liverpool hinnat

Nämä hinnat näyttävät keskimääräisen summan, minkä asiakkaamme ovat maksaneet yhdensuuntaisesta matkasta. Suosituin varaus reitillä Dublin Liverpool on auto ja 2 matkustajaa.

Dublin Liverpool lautta arvostelut

• "Verkkainen matka"

Täytyy tunnustaa että emme odottaneet innolla pitkää matkaa, mutta aika menikin todella nopeasti. Hytti oli supermahtava lyhyille torkuille ja siellä oli jopa suihku. Ruoka oli miellyttävä yllätys ja söimme hyvät fish&chipsit ennen kuin nousimme lautalta.

'Robert' matkusti Dublin Liverpool operaattorilla P&O Irish Sea aluksella European Endeavour

• "Tehokas"

Kokonaisuudessaan hieno kokemus.

'Anonyymi' matkusti Dublin Liverpool operaattorilla P&O Irish Sea aluksella Norbay

• "Dublinista Liverpooliin"

Todella tyytyväinen tämän matkan palveluun. Hyvää ruokaa ja kaikki olivat kilttejä ja avuliaita. Matka oli pitkä mutta istuimet olivat mukavat.

'Anna' matkusti Dublin Liverpool operaattorilla P&O Irish Sea aluksella Norbay

Lue lisää Näytä vähemmän
  • "Mahtava tapa ylittää Irlannin meri"

Mennessämme viimeaikaiselle lomallemme - kesäkuussa 2013 - Yorkshireen päätimme matkustaa P&O Ferriesillä Liverpooliin. Koska ylitys on 7/8 tuntia, päätimme ottaa yölautan joka lähti Dublinista klo 21:30 20. kesäkuuta ja palasi Liverpoolista klo 21:00 2. heinäkuuta. Se oli täydellinen. Tunsimme (rakastan laivamatkoja) että lomamme alkoi siitä hetkestä, kun nousimme laivaan. Olimme menomatkalla vain 1/10:stä autosta, tämä on ilmeisesti ylitys joka on suosittu rekkakuskeille. Paluumatkalla oli 6 autoa. Ruoka kuului lippumme hintaan joten istuimme alas, söimme juustoja, keksejä ja viiniä katsellessamme laivan lähtöä satamasta. Meillä oli ihana hytti, jossa oli ikkuna, ja saimme todella hyvät yöunet, heräsimme virkeinä, söimme kevyen aamiaisen klo 5:00 (!!) ja lähdimme tielle klo 6:00. Se oli lumoavaa. Meidän matkaseuramme oli erittäin miellyttävää, henkilökunta todella ihana ja erittäin avulias ja ystävällinen. Kaikkiaan erittäin, erittäin hyvä kokemus. Varmasti matkustamme tällä reitillä uudelleen. Kiitos!!

'John and Mary' matkusti Dublin Liverpool operaattorilla P&O Irish Sea aluksella Norbay

Dublin opas

Dublinin kaupunki on Irlannin suurin kaupunki ja pääkaupunki ja se sijaitsee Leinsterin maakunnassa itärannikolla Liffey-joen suulla. Kaupungin juuret voidaan jäljittää viikinkiajalle, mutta se alkoi laajentua nopeasti 1600–luvulla. Kaupunki vetää miljoonia matkustajia vuosittain. Yksi vanhimmista rakennuksista on Dublinin linna, joka oli perustettiin vuonna 1204 pian Normanin hyökkäyksen jälkeen. Monet turistit käyvät myös Trinity Collegessa nähdäkseen Kellsin kirjan, joka on Irlannin munkkien tekemä kuvitettu käsikirjoitus noin vuodelta 800. Ha'pennyn silta, vanha rautainen kävelysilta Liffey-joen yli, on yksi valokuvatuin nähtävyys Dublinissa, ja sitä pidetään yhtenä Dublinin tunnetuimmista maamerkeistä.

Dublinin satama on Irlannin vilkkain matkustajasatama, se palvelee vuodessa 1,5 miljoonaa matkustajaa matkalla Iso-Britanniaan ja Eurooppaan. Satamassa on kolme terminaalia ja se sijaitsee Liffey-joen suulla, joka on alle 3 km: n päässä kaupungin keskustasta.

Liverpool opas

Birkenheadin kaupunki sijaitsee Wirralin niemimaalla Metropolitan Borough of Wirral Merseysidessä, Luoteis-Englannissa. Se sijaitsee Mersey joen länsirannalla Liverpoolin kaupunkia vastapäätä. Kaupungin historia on vahvasti sidoksissa mereen, sataman ja sen myötä laivanrakennuksen kautta. William Laird, ja hänen poikansa John, olivat vaikutusvaltaisia kaupungin suunnittelussa. Kuten Edinburghin New Townissa, kohteet asetettiin ristikuvioon. Tämä ruutukaava on keskittynyt Hamilton Squarille, joka aloitettiin vuonna 1826, ja lukuun ottamatta Trafalgar Squareä Lontoossa, se sisältää eniten Grade I lueteltuja rakennuksia yhdessä paikassa Englannissa, kuten Birkenheadin kaupungintalon. Lyhyen matkan päässä Hamilton Squareltä on kaksi muuta merkittävää maamerkkiä: Admiralty tunnelin pääsisäänkäynti ja Woodside Ferry Terminal. Elokuvaan Chariots of Fire kuvattiin kohtauksia Woodsidessä, joiden oli tarkoitus edustaa Doveria vuonna 1920.

Lautat kuklevat Dubliniin, Belfastiin Pohjois-Irlantiin ja koko Merseyn suistoon.