Usein Kysytyt Kysymykset

’Usein kysytyt kysymykset’-tietokantamme sisältää yleisiä kysymyksiä ja vastauksia liittyen varauksen tekemiseen ja lautalla matkustamiseen! Klikkaa alla olevaa kategoriaa löytääksesi siihen liittyvät kysymykset. Jos kysymykseesi ei löydy vastausta, Ota yhteyttä meihin

Varauksen tekeminen

  • Milloin on halvin aika matkustaa?

    Hinnoilla on tapana nousta sen mukaan, miten paljon paikkoja on jäljellä. Eli ne, jotka varaavat lippunsa ajoissa, palkitaan yleensä halvemmalla hinnalla. Matkat ovat erityisen suosittuja lomien ja juhlapyhien aikana ja täyttyvät aikaisin, joten halvemmat hinnat löytyvät näiden jaksojen ulkopuolelta. Tilaa uutiskirjeemme, jotta voimme ilmoittaa sinulle erikoistarjouksistamme.

  • Sisältyykö kuljettaja matkustajamäärään?

    Kyllä. 'Matkustajat' viittaa kaikkiin lautalla matkustaviin, eikä vain ajoneuvossa oleviin lisämatkustajiin.

  • Miksi ajoneuvotyyppini ei esiinny pudotusvalikossa?

    Joko laivayhtiö ei salli ajoneuvotyyppiäsi, tai verkossa varaaminen ei ole mahdollista. Tämä voi vaihdella laivayhtiöittäin. Jos tarvitset lisätietoa, ota meihin yhteyttä.

  • Miten varaan eri ajoneuvon meno- ja paluumatkalle?

    Kaikki laivayhtiöt eivät salli kahta eri ajoneuvoa yhdessä varauksessa. Jos vaihtoehto ei ole saatavilla valitsemallasi reitillä, suosittelemme kahden erillisen varauksen tekemistä.

  • Miten varaan eri matkustajamäärän meno- ja paluumatkalle?

    Kaikki laivayhtiöt eivät salli yhdessä varauksessa eri matkustajamäärää meno- ja paluumatkalle. Jos vaihtoehto ei ole saatavilla valitsemallasi reitillä, suosittelemme kahden erillisen varauksen tekemistä.

  • Voinko saada ryhmäalennuksen?

    Alennus koskee yli viiden ajoneuvon tai yli yhdeksän jalan matkustajan varauksia. Ota meihin yhteyttä järjestääksesi ryhmä-alennuksen.

  • Jos matkustan vuokra-autolla enkä tiedä auton merkkiä, mallia tai rekisterinumeroa, miten voin tehdä varauksen?

    Useimmissa tapauksissa vuokra-autolla matkustaminen on sallittua (edellyttäen, että vuokraamosi sallii ajoneuvon mukaanoton lautalle). Varausta tehdessä sinun tulee valita ajoneuvotyypiksi ’muut’, antaa ajoneuvon oletetut mitat ja kirjoittaa ajoneuvon rekisterinumeron kohdalle ’TBA’ (to be announced). Jotkut laivayhtiöt voivat kuitenkin veloittaa ajoneuvon rekisterinumeron päivittämisestä vasta satamaan saapuessasi.

  • Mistä tiedän, pitääkö minun matkustaa rahtiajoneuvona vai ei?

    Tämä vaihtelee laivayhtiöittäin. Pääsääntöisesti kuitenkin ajoneuvojen, jotka kuljettavat kauppatavaraa ja jotka on suunniteltu kauppatavaran kuljettamiseen, pitäisi matkustaa rahtina. Jos olet epävarma, ota meihin yhteyttä.

  • Olen raskaana, voinko matkustaa lautalla?

    Tämä vaihtelee laivayhtiöittäin. Pääsääntöisesti asiakas saa matkustaa ollessaan jopa 28 viikolla (matkustusaikana). Naisia, jotka ovat matkustusaikana yli 28 viikkoa raskaana, voidaan vaatia esittämään lääkärintodistus matkustuskunnosta. Siksi suosittelemmekin, että otat meihin yhteyttä tässä tapauksessa ennen varauksen tekoa.

  • Annatteko alennuksia kohteen asukkaille?

    Reiteillä joilla tämä on käytettävissä. Oikeutus kyseiseen alennukseen riippuu henkilöstä ja reitistä. Lisätietoa on saatavilla varausjärjestelmässämme.

  • Annatteko opiskelija- tai eläkeläisalennuksia?

    Kyllä, reiteillä, joilla tämä on käytettävissä. Lisätietoa on saatavilla tarvittaessa varausjärjestelmässämme.

  • Voinko varata avoimen paluun?

    Kyllä, joillain reiteillä. Avoimen paluun voi valita matkustuspäiviä valitessa. Jos tätä vaihtoehtoa ei näy, avoin paluu ei ole mahdollinen.

  • Miksi haluamilleni päiville ei ole lähtöjä?

    Tämä tarkoittaa joko sitä, että aikatauluja ei ole vielä luovutettu myyntiin, lautta ei kulje kyseisenä päivänä tai lautta on täynnä. Jos olet epävarma, ota meihin yhteyttä.

  • Miten voin maksaa varaukseni?

    Kaikki liput on maksettava kokonaisuudessaan varauksen yhteydessä. Hyväksymme kaikki yleisimmät maksukortit, joitakin paikallisia maksutapoja ja PayPalin. Emme yleensä salli tilisiirron käyttöä maksuvälineenä, mutta se voidaan hyväksyä tapauskohtaisesti.

  • Miksi en saa hintaa tai voi maksaa paikallisella valuutalla?

    Kun mahdollista, näytämme hinnat paikallisessa valuutassa. Perimme lippujen maksun ainoastaan sillä valuutalla, jolla lippujen tarjoaja meitä veloittaa. Jos valuuttamuunninta on käytetty, sinulta veloitettava hinta ja valuutta näytetään kustannusarvioprosessin aikana.

  • Lähetättekö lippuja?

    Emme. Kun varaat lipun, saat sähköpostiisi varausvahvistuksen. Tämä vaihdetaan satamassa lippuun, tai maihinnousukorttiin. Joissain tapauksissa sitä käytetään laivaan noustessa. Varausvahvistus on tuotava satamaan joka tapauksessa.

  • En ole saanut vahvistusta sähköpostitse, mitä nyt?

    Voit kirjautua sisään sivulla Oma tili tarkistaaksesi, että sähköpostiosoite on kirjoitettu oikein, ja lähettää vahvistuksen uudelleen. Vaihtoehtoisesti voit ottaa meihin yhteyttä. Roskapostin torjumistoimet estävät joskus lippuvaraamojen lähettämät sähköpostit, sillä heiltä saapuu niin monia sähköposteja.

  • Tietoa lippujen saatavuudesta

    Direct Ferries näyttää tietoa lippujen saatavudesta laivayhtiöiden päivittämän tiedon perusteella. Koska näytetty avointen paikkojen määrä eri reitellä perustuu eri operaattoreiden tietoon, virheellinen tieto varausprosessissa ei ole Direct Ferriesin vastuulla.

  • Työskenteleekö Direct Ferries kaikkien laivaoperaattoreiden kanssa?

    Direct Ferries tarjoaa tarkkaa tietoa suuresta operaattori määrästä kotimaisilla ja kansainvälisillä reiteillä. Vaikka laivayhtiö listaa uudistetaan jatkuvasti, joillain reiteillä Direct Ferries ei voi aina luvata uusinta tietoa kaikista kuljetusyhtiöistä.