Valencia satamaan Palma lautta

Espanja ja Mallorca yhdistyvät reitillä Valencia Palma, jota liikennöi tällä hetkellä 2 laivayhtiötä. Balearia reitti kulkee jopa 14 kertaa viikossa ja matkan kesto on noin 7 tuntia 30 minuuttia samalla kun Trasmediterranea reitti kulkee jopa 6 kertaa viikossa ja matka kestää nopeimmillaan 8 h.

Tämä tarkoittaa yhteensä 20 ylitystä viikko reitillä Valencia Palma kohteiden Espanja ja Mallorca välillä. Vertaa nyt löytääksesi parhaan hinnan haluamallesi matkustusajankohdalle.

Reitti- ja satamatiedot

Valencia satamaan Palma lauttavaihtoehdot

Saadaksesi lisätietoa vieraile Espanja - Mallorca lautat sivullamme.

Valencia - Palma lauttaoperaattorit

• Balearia
    • 14 lähtöä viikoittain 7 h 30 min
    • Etsi hinta
  • Trasmediterranea
    • 6 lähtöä viikoittain 8 h

Keskimääräiset Valencia Palma hinnat

Nämä hinnat näyttävät keskimääräisen summan, minkä asiakkaamme ovat maksaneet yhdensuuntaisesta matkasta. Suosituin varaus reitillä Valencia Palma on auto ja 2 matkustajaa.

Valencia Palma lautta arvostelut

• "Valencia Palma lautta"

Olimme varanneet viikon loman Mallorkalla lentoineen, mutta päätimme ottaa lautan lentokoneen sijasta sillä asumme Espanjan mantereella. Halusimme oikeastaan mennä Deniasta, sillä se on lähempänä meitä, mutta se ei ollut saatavilla joten päätimme mennä Valencian reittiä. Lautta lähti Palmasta klo 22:10 joten varasimme hytin, se oli yksinkertainen mutta siisti, ja neuvoisin kaikkia tekemään samoin tällä reitillä. Laiva saapui Palmaan seuraavana aamuna n. klo 5:30, mutta ainakin olimme saaneet nukuttua. Paluumatkalle emme varanneet hyttiä sillä laiva lähti klo 11:30. Sen sijaan meillä oli hyvin mukavat sähköiset kallistuvat istuimet, mutta en suosittelisi niillä nukkumista yön yli. Täytyy sanoa että ruoka laivalla on kamalaa ja kallista, mutta kokonaisuudessaan kokemus oli hyvä ja kyllä, tekisin sen uudelleen.

'Russell' matkusti Valencia Palma operaattorilla Balearia aluksella Abel Matutes

Lue lisää Näytä vähemmän

Valencia opas

Espanjan Valencian kaupunki sijaitsee Välimeren rannikolla Valencian alueella. Se sijaitsee Turian joen itärannikolla Iberian niemimaalla, Valencianlahdella. Yksi Espanjan suurimmista järvistä, Albufera, sijaitsee noin 11 km etelään kaupungista ja on osa Parc Natural de l'Albuferaa (Albuferan luonnonsuojelualuetta). Valencia on Espanjan kolmanneksi suurin kaupunki Madridin ja Barcelonan jälkeen.

Kaupungilla on kansainvälinen maine ja se on tunnettu Las Fellas festivaalista, joka järjestetään vuosittain maaliskuussa, perinteisistä Valencian keramiikkasta ja City of Arts and Sciencesni arkkitehtuurista jonka on suunnitellut Santiago Calatrava ja Felix Candela. Suosittuja turistien keskuudessa ovat myös antiikin kadut, jotka sisältävät monia roomalaisia ja arabialaisia rakennuksia, ja katedraali, joka rakennettiin vuosina 1200–1500–luvuilla. Katedraalin vieressä on goottilainen basilika Virgin ja Silk Exchange, joka rakennettiin alunperin Valencian gotiikkatyylillä ja on nykyään Unescon maailmanperintökohde.

Valencian satamasta on säännöllisiä matkustajalauttoja Baleaareille ja Italiaan, sekä kasvava määrä vierailevia risteilyaluksia.

Palma opas

Palma on Mallorcan pääkaupunki, ja siellä on enemmän historiallisia nähtävyyksiä kuin muissa Baleaarien kaupungeisssa. Palman asukasluku on noin 300 000, ja monet historian tärkeät johtajat ovat jättäneet jälkensä kaupunkiin mahtavilla ja vaikuttavilla rakennuksilla, kuten ihanan yksityiskohtaisella Le Seun katedraalilla. Mielenkiintoisia kapeita, puhtaita katuja ja hiljaisia pihoja on sataman edessä, sekä monia kunnostettuja historiallisia rakennuksia, ja on aina nautinnollista kävellä ympäri rauhallisesti ympäri kaupunkia. Puiden reunustama Passeig d'es Born on laaja avenue ja on kaupungin pääkadulla. Tämä on yksi kauneimmista Palman osista ja Passeig d'es Born muodostaa akselin, jossa on monia kauppoja, ravintoloita, kahviloita ja baareja. Monumentaalinen Mallorcan muuri rakennettiin keskiaikaiseb muurin paikalle jotta vahva puolustus voisi suojella saareta hyökkääjiltä. Palman vaikuttavaan muuriin kuuluu suosittu kävelytie, josta on näkymät katedraalille ja vanhaan kaupunkiin jotka ovat tutustumisen arvoisia.

Satamasta lähtee lauttoja Ibizaan, Mahoniin, Barcelonaan, Valenciaan ja Deniaan.