"Huono matka"
Ensivaikutelma 2/3 sängyn ikkunallisesta hytistä oli mieluisa, koska se oli huomattavasti suurempi ja siellä oli paljon enemmän tilaa kuin muiden yhtiliden saman luokan hyteissä mihin olen perehtynyt (TT-line, saksalainen, ja DFDS, tanskalainen). Kylpyhuone oli myös erityisen hyvin suunniteltu ja suihkun vedet eivät levinneet lattialle. Kylpyhuone oli tahrattoman siisti mutta hytni lattiaa ei oltu pesty koska siellä oli paperia, lanka, likaa jne.
Muuten matka oli painajainen. Yleisesti sanottuna miehistö oli hyödytön, töykeä ja suorastaan loukkaava. Erityisesti hytin avaimen pyyntöön vastasi vastahakoisesti kivikasvoinen henkilökunnan jäsen osoittaen sormellaan, jonka jälkeen miehistön jäsen käänsi selkänsä meille. Vastaanoton alue toimi laivaväen sosiaalisena keskuksena: avustusta tai informaatiota tarvitsevien matkustajien oli odotettava, kunnes yksi nainen vetäytyi pois juoruilusta. Ruoka oli tarjolla puolentoista tunnin ajan aamiaisella ja lounaalla. Mitään muita aterioita ei ollut saatavilla. Valinnanvaraa oli vähän eikä ruokaa oltu merkitty.
Kaksi ja puoli tuntia ennen saapumista Genovaan meidät kuulutettiin lähtemään hyteistä ja kerääntymään julkiseen aulabaariin. Tämä ei ollut riittävän suuri tila valtavalle määrälle ihmisiä joka määrättiin kokoontumaan siellä. Tämä ei ollut hätä: se oli ilmeisesti säännöllinen käytäntö jotta siivoojilla olisi tarpeeksi aikaa siivota hytit paluumatkaa varten. Julkinen lounge ollut elinkelpoinen, viihtyisä alue niin monelle ihmiselle, erityisesti niille, jotka ovat vanhoja ja/tai, kuten minä, jotka kärsivät heikentävästä, kohtalokkaasta sairaudesta.
Kuitenkin miespuolinen henkilökunnan jäsen tupsahti hyttiimme ja alkoi huutaa meille, kun kieltäydyin lähtemisestä. Kun olin maksanut hytistä en nähnyt mitään syytä olla käyttämättä sitä, kun sitä tarvitsin. Kysymättä millään kielellä, hän käytti puhelintamme puhuen vastaanoton kanssa, ja sitten ojensi puhelimen minulle. Kuuntelin naista, joka tylysti määräsi minut lähtemään viidessä minuutissa. Selitin, miksi en voinut enkä saanut mitään muuta vastausta kuin "viisi". Lopulta pysyimme hytissämme, jota toistuvasti häirittiin, kunnes noin viisitoista minuuttia ennen saapumista matkustajat kuulutettiin menemään autoihinsa. Vietimme tämän ajan istuen penkillä pyörätuolien alueella vastaanotossa. Tänä aikana useita saksalaisia jalkamatkustajaa patistettiin liukuportaita pitkin matkabussiinsa. Heidän kommenttinsa miehistöstä "kuten natsien keskitysleirillä” olivat mielenkiintoisia!
Naiset puhuivat vain vähän englantia tai saksaa, ja koska suurin osa laivan matkustajista oli englannin ja tai saksankielisiä, viestintä oli heikkoa. Tähän ei auttanut huonolaatuinen intercom: oli mahdotonta kuulla ilmoituksia vaikka kaiuttimet voisivat tuottaa hyvälaatuista kieltä.
Jos Grandi Navi Veloci on kiinnostunut tarjoamaan houkuttelevan palvelun täytyy heidän järjestää uudelleen puhdistusohjelmat ja siivoushenkilökunta, antaa riittävän koulutus asiakassuhteisiin koko henkilöstölle, mukaanlukien koulutus sopivalla kansainvälisellä kielellä, ja edistää asennetta, että La Supremaa ajetaan asiakkaan eduksi - matkustajien - ei miehistön.
-
Yleisarviointi:
-
Yleistä:
-
Ateriapalvelut:
-
Puhtaus:
-
Henkilökunta:
-
Täsmällisyys:
-
Suositeltu?
Ei
arvioi matkustettuaan operaattorin Grandi Navi Veloci laivalla La Suprema
Lue lisää
Näytä vähemmän