Split – Korcula
Lautat maahan Korculan saari
Split – Korcula
Lautat maahan Korculan saari
Toiminnot Split Korcula palvelee 3 lauttaoperaattorit: TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija. Split Korcula lautat kestävät noin 3 tunnit. Lautta maksaa välillä 34€ ja 227€, riippuen lipun yksityiskohdista. Hinnat eivät sisällä palvelumaksuja. Aikataulut muuttuvat kausittain, käytä Deal Finderia saadaksesi reaaliaikaiset hinnat ja saatavuuden lautoille Split ja Korcula välillä.
Aikaisin lautta Split Korcula lähtee tavallisesti Split aikaan 08:00.
Split Korcula lauttamatka voi kestää noin 3 tunnit. Nopeimmat lauttamatkat kestävät noin 2 tunnit 20 minuutit noin Krilo Kapetan Luka. Purjehdusaika voi vaihdella eri lauttaoperaattoreiden välillä, ja sääolosuhteet voivat vaikuttaa siihen.
Täällä on 24 viikoittaisia purjehduksia Split ja Korcula välillä, joita TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija tarjoaa. Aikataulut voivat muuttua kausittain.
TP Line tarjoavat 13 sailings viikoittain. Krilo Kapetan Luka tarjoavat 9 sailings viikoittain. Jadrolinija tarjoavat 7 sailings viikoittain.
Split Korcula lauttojen hinnat vaihtelevat yleensä 34€* ja 227€* välillä. Keskihinta on yleensä 100€*. Halvin Split Korcula lauttojen hinnat alkavat 34€*. Keskimääräinen hinta jalkaisin matkustavalle on 100€*.
Hinnat riippuvat matkustajien määrästä, ajoneuvotyypistä, reitistä ja lähtöajoista. Hinnat perustuvat viimeisten 30 päivän hakuihin eivätkä sisällä palvelumaksuja, viimeksi päivitetty huhtikuu 25.
Välimatka Split Korcula on noin 96,4 kilometriä tai 52,1 merimailia.
Ei, lauttaoperaattorit eivät tällä hetkellä salli autojen kulkua Split ja Korcula välisillä purjehduksilla.
Kyllä, jalkamatkustajat voivat matkustaa yhtiöillä TP Line, Krilo Kapetan Luka & Jadrolinija Split Korcula.
Lemmikkejä ei tällä hetkellä sallita matkoilla Split Korcula.
Enemmän reittejä kuin kenelläkään muulla.
Vertaile hintoja, aikoja ja reittejä yhdessä paikassa.
Muuta suunnitelmia helposti flexi-lipuilla.
Varaa e-lippuja ja hallitse matkoja sovelluksessa.
Ajantasainen alusten seuranta ja reaaliaikaiset päivitykset.
Huippuluokan asiakastuki, kun sitä tarvitset.
Split on Kroatian toiseksi suurin kaupunki Dalmatian alueella Adrianmeren itärannalla. Kaupunki levittäytyy keskeisen niemimaan yli. Split on suosittu matkailukohde ja tärkeä liikenteen solmukohta, joka tarjoaa linkit monille saarille Adrianmerellä ja Apenniinien niemimaalla. Kaupunki perustettiin 300–luvulla eaa Kreikan Aspalathoksen siirtomaaksi. Nykyään Split on vilkas kaupunki, jossa on paljon nähtävää ja koettavaa. Astu sisään Diocletianuksen palatsiin (Unescon maailmanperintökohde ja yksi maailman upeimmista Rooman monumenteista) niin näet kymmeniä baareja, ravintoloita ja kauppoja jotka kukoistavat vanhojen seinien sisällä. Splitin dramaattisen rannikon vuoret toimivat myös täydellisenä taustana Adrianmeren turkoisiin vesiin.
Lautat liikennöivät kaupungin satamasta Anconaan, Pescaraan, Rijekaan, Korculaan, Dubrovnikiin ja Mljetiin.
Kroatian saari Korcula on yksi vihreimmistä saarista Adrianmerellä ja on myös yksi suosituimmista kohteista Kroatiassa. Kuten monet Kroatian saariet, kreikkalaiset asuttivat sitä ensin ja antoivat sille sen nimen Korkyra Melaina tai "musta Korfu” sen tumman ja tiheämetsäisen ulkonäön mukaan. Saarella itsellään on runsaasti taidetta ja kulttuuria, sekä kaunis luonto monine pienine ja eristäytyneine rantoineen ja lahtineen, pienine ja asumattomine saarineen ja henkeäsalpaavine näkymineen. Saaren tärkein kaupunki on myös nimetty Korculaksi ja se on tyypillinen keskiaikainen Dalmatian muurillinen kaupunki, jossa on pyöreitä torneja ja punakatettuja taloja.
Korculan vanhakaupunki sijaitsee Peljesacin kanaalilla ovaailnmuotoisella maalla. Sillä on keskiaikaiset muurit ja se on täynnä kapeita katuja, jotka haarautuvat pääkadulta, ”selkärangasta”. Kalan luun muotoa käytettiin Korculan vanhankaupungin rakenteessa vähentämään tuulen ja auringon vaikutuksia ja tarjoamaan asukkailleen suojaisen ja viihtyisän majoituksen. Vanhankaupungin arkkitehtuuriin vaikuttivat pääasiassa Venetian renessanssi, vaikka siellä on myös joitakin hienoja esimerkkejä 1930-luvun arkkitehtuurista.