Amorella
Operaattorina Viking Line
Amorella
Operaattorina Viking Line
Viking Line ei enää operoi tätä alusta.
Viking Linen Amorella voi kuljettaa jopa 2500 matkustajaa, 450 autoa ja sillä on noin 1950 vuodepaikkaa eri hyttiluokissa. Amorella tarjoaa toimintaa kaikille ikäryhmille. Laivalla tarjoillaan mainio valikoima ruokaa ja myös tax free-tarjouksia on saatavilla.
Laivalla löydät valikoiman hyttejä, mukaan lukien luksussviittejä, sisä- ja ulkohyttejä (merinäköala), yläkansilla ja alakansilla olevia hyttejä ja ekonomiluokan hyttejä. Lukuun ottamatta ekonomiluokkaa, kaikissa hyteissä on suihku, wc ja hälytin.
Huomio: Vaikka olemme pitäneet huolta siitä, että Amorella oppaamme on mahdollisimman luotettava, laivan tilat, palvelut ja viihde voivat vaihdella riippuen matkustuspäivästä ja –vuodesta. Yllämainitut asiat voivat muuttua ilman tiedonantoa ja lauttaoperaattoreilla on oikeus liikennöidä ilman ennakkoilmoitusta eri lautoilla kuin mainittu varauksen yhteydessä.
out of 5
60% asiakkaistamme suosittelee tätä alusta
"Too tiny space in cabins"
My cabin choice was automatically arranged while buying tickets: budget q4. However, we got too tiny cabin for traveling with the infant (2516). They're is no toilet inside, no place to put luggage, hard to sit straight (sealing is too low). I couldn't leave baby stroller outside in the corridor, cause needed it to feed the baby and to let baby sleep there. However, upgrading cabin was so expensive (when we asked at the info desk, first they told us 119 euro, and then said 79 euro), it's not worth it. So I was really disappointed with the cabin, and tickets weren't even cheap. Will try to avoid Amorella in the future
"Juhucj"
Kvjvvj
"Sujuvasti reissuun"
Pikavierailu Tukholman lähistölle. Kaikki sujui. Niin buukkaus kuin myös muut varaukset. Kiitoksia.
"Sujuvasti meni"
Matkojen varaamisessa ei mitään ongelmia, koko homma oli selkeä alusta loppuun. Oli helppo muokata matkan palveluja, kuten lisätä aamiais buffetti yms. Varausnumerot tulivat hyvissä ajoin, ja toimivat että ei senkään puoleen valittamista. Risteily olikin sitten ihan tavallinen matka paatilla, kuljen uudestaan tarvittaessa.
"Päivämatka töihin"
Yllättävän paljon viihdykettä näin arkiselle työmatkailijalle keskellä viikkoa päivällä, päivä sujui rattoisasti kulttuurin parissa, tärkeintä tietenkin oli reitin hinta
"Amorella"
Autokannelle pääsy hankalaa ( 4 kansi) koska vain yksi sisäänpääsy sinne ja hyttiä lähellä oleva oli lukittu. Joutui kiertämään pitkän matkan sinne ainoalle sisäänkäynnille. Joutui menemään aamulla reitin vielä kahdesti ihmisruuhkassa ostokset ensin ja sitten matkatavarat.
"Viking Line Amorella"
Hinta laatusuhde 5/5. Koirille voisi järjestää vähän parempia ulkoilutuspaikkoja tosin, sillä näissä jos yksikin jättää siivoamatta niin seuraava astuu siihen ja kaikki kannet ja matot yms ovat paskassa.
"Koirankopissa takaisin Suomeen"
Ensimmäinen ja viimeinen matka Viikkarilla. Menomatka Tukholmaan Cracella hyvä kokemus, siisti alus, kiva hytti ja hyvä palvelu. Paluumatka oli järkyttävä Amorellalla. Vaikea uskoa, että vuonna 2019 ihmisiä majoitetaan sellaisissa oloissa. Hytissä ei ole vessaa eikä suihkua. Petivaatteet repaleisia ja likaisia sekä hytin seinät likaiset. Kaiken kruunasi epäystävällinen ja ivallinen infon asiakaspalveluhenkilö, jonka käytös kuuluisi 80-luvun DDR:ään. Oma virheeni oli, että en katsonut hyttiluokituksia tarpeeksi hyvin. Kiitos kokemuksesta.
"På svenska"
På Viking Grace finns inte ett lugnt ställe att sitta på om man inte vill sitta på golvet ute i blåsten. Helt för få toaletter för damer!!! Dessutom är stolarna och många soffor smutsiga och slitna trots interiörens unga ålder. Amorella däremot var mera trivsam och praktisk. Poängen nertill är baserade på Viking Grace.
"Huonompaa seppälää"
On mielestäni loukkaus asiakkaalle maksaa buffetista yli 30€ ja sit heitetään ulos 1.5h kuluttua. Kyllä pitäs saada rauhassa aterioida! Kylpylä positiivinen yllätys, shampoot, hoitoaineet ja suihkugeelit löytyy paikalta erikseen ja omaa pyyhettä ei tarvii mukaan. Poreammeet oman lämpösietämyksen mukaan. Kylpylässäkin tosin miinuksia mm. höyrysauna ei ollut edes höyryinen ja miesten saunan ikkuna osoittaa kiukaaseen siten, että jos istut kauimmalle penkille niin näät ikkunasta ulos, muuten merimaisema jää haaveeksi. Huonoa suunnittelua. Karaoke ja bändi toimi hyvin ja tunnelma oli hyvä, myös ravintolan viereisessä oleskelutilassa, pianistimies oli erityisen taitava. Ikkunoissa läikkiä joita ei olla ehditty puhdistamaan pois, olisi tehtävä koska merinäkymä on muutenkin tarpeeksi huono tällä laivalla. Muutenkin aikataulut tehty aivan liian kireiksi, siivoojien on aloitettava siivous esim aamulla tuntia ennen laivan saapumista, joka aikaeron kera aikaistaa herätystä aika kohtuuttomaksi. "Taxfree" hinnat hävyttömiä.
"Aamiainen"
Aamiaistarjoilu alkoi liian myöhään
"Nappi mei"
Kaikki sujui ongelmitta!
"Hyttien siivous"
Hytissä, varsinkin vessassa, haisi vanha, likainen riepu. Ilmeisesti siivousvälineet eivät ole olleet puhtaita, koska ummehtunut haju oli jäänyt jälkeen. WC oli myös kauttaaltaan märkä siivouksen jäljeltä. Kyseisen hintaluokan hytti pitäisi siivota huolellisemmin.
"Mukavan asiallista"
Matkustin äsken Ahvenanmaalle ja takaisin Turkuun rouvani kanssa mennen Amorellalla, palaten Gracella. Meillä oli kahden yön reissussamme myös henkilöauto mukana. Kaikki toimi Jyväskylässä tehdyistä nettivarauksista lähtien sujuvan selkeästi - vaikka oli kesäistä vipinää ja paikat menivät nopsaan. Ei ollut mitään ongelmaa kumpaankaan suuntaan matkustettaessa. Laivat ovat viihtyisät, henkilökunta mukavan fiksua, ruoka hyvää, komea merinäköala ympärillämme.
"Ei hyttiä!"
Netistä etukäteen varaamalla matkan valitsin b-hytin, mutta laivalle kun tultiin, selvisi, että hyttiä ei ollutkaan! Ohjelma ei herjannut hytistä mitään, vaikka kaikki hytit oli jo varattu. Matka kuitenkin maksoi moottoripyörän ja 2xpuffet illalliaen kanssa muistaakseni 150...155 euroa. Silja-Tallinkilla menomatka maksoi ed. mainittujen lisäksi vielä 2xmeriaamiainen n. 200 euroa. Lisäksi se järjestysmiehen naljailu ja pienimuotoinen vittuili siihen päälle ei tuntunut kivalta. Oma vika, mutta kyllä ohjelman pitäisi ilmoittaa SELVÄSTI jos hytit ovat kaikki varattuja! OLEN PETTYNYT VIKING-VARUSTAMON TOIMINTAAN. Soudan purrilla seuraavan kerran ylitse!! Ja näin on!!
"Ei toimi"
Yritin tehdä varausta useaan otteeseen jollekin 19.5. aamulaivalle joko Kapellskäristä Naantaliin tai Tukholmasta Turkuun. Tämä ei onnistunut millään, vaan paikkaa tarjottiin iltalaivalle Tukholmasta. Lopulta varasin paikan iltalaivalle, jotta edes joku kyyti olisi Suomeen varalla. Kun tulimme yöllä Tukholmaan menimme aamulla odotuslistalle Vikingin terminaaliin ja kuinkas kävikään saimme heti paikan, laiva ei ollut edes täynnä. Olin maksanut lipun iltalaivaan, joka siis jäi tappiokseni. On huomattava, että samoihn aikoihin varausta yritti tehdä myös kaksi muuta henkilöä onnistumatta siinä. En missään tapauksessa voi suositella tätä palvelua, jossa on jopa huijauksen makua. Aamulaiva Tukholmasta oli hyvä ja palvelu satamassa ja laivalla ensiluokkaista. Olen matkustanut kymmeniä kertoja Ruotsin-laivoillaja etukäteisvaraukset puhelimitse ovat toimineet, mutta tämä nettivaraus ei toimi, kuten luvataan. Koska lippuni hinta 100 euroa jäi käyttämättä olisi kohtuullista, että se palautettaisiin. Olisin maksanut Kapellskärin lipusta vaikka tuplahinnan, jos sieltä kautta olisi päässyt matkaan. Jäi täysin epäselväksi, olisiko sieltä kautta päässyt, tämä varausjärjestelmä sotki koko homman. Jos olisimme tienneet, että se ei toimi olisimme alunperin varanneet puhelimitse matkan. Nyt aika venyi yölle, jolloin puhelinvarausta ei enää voinut tehdä.
"Viikkari"
Kaikki toimi loistavasti.
"Viikkari"
Kaikki toimi loistavasti.
"Varauksen tekeminen/lemmikki"
Direct Ferries palvelu on hyvä siinä mielessä että se näyttää lauttojen saatavuuden kyseisellä reitillä. Varaaminen onnistuu hyvin siltä osin kun se on palvelussa mahdollista. Huonoa / parannettavaa on se ettei samassa palvelussa pysty suoraan varaamaan/tarkastamaan lemmikkipaikkoja. Lemmikkipaikan lisääminen ei ollut helppoa jälkikäteen ja epävarmuus siitä onko lemmikkipaikkoja jo tehdylle varaukselle enää jäljellä osoittautui todeksi. Tässä suhteessa varauspalvelussa on paljon kehitettävää. Lemmikkipaikkojen määrä on aluksilla erittäin pieni - Tähän toivoisin muutosta.
"Turku -> Stockholm"
Maksoin 29€ matkasta (peruslippu). Laiva oli puhdas, henkilökunta oli avulias, unohdin printata varausvahvistuksen ja nimeni oli kirjoitetty väärin mutta he löysivät varaukseni joka tapauksessa, oli mukava viettää aikaa kannella aurinkoisessa meri-ilmassa!